Henrik Thostrup Jensen

Saturday, November 18, 2006

Rask igen

Efter at have haft ondt i halsen i næsten en uge er jeg ved at være ovenpå. Til gengæld har min laptop, mere specifikt harddisken, fået det lidt hårdt:

htj@fuzzy> sudo smartctl -a /dev/hda
...
SMART overall-health self-assessment test result: FAILED!
Drive failure expected in less than 24 hours. SAVE ALL DATA.
...
Det har den godt nok sagt i en uge. Har taget backup (havde backup af det vigtigste i forvejen), da det er lidt for spændene at se hvor lang tid den har tænkt sig at holde. Sender den til fix i næste uge. Jeg har ikke kunne finde fakturaen endnu, men har heldigvis en elektronisk kopi.

1 Comments:

  • Som jeg fortalte den anden dag er min computer gået i ged, så har fundet min gamle toshiba frem. For sjov kørte jeg lige smartctl -a /dev/hda på den:
    ...
    225 Load_Cycle_Count 0x0032 038 038 070 Old_age Always FAILING_NOW 620920
    ...
    Efter hvad jeg har kunnet finde på nettet kan en HD klare ca. 50.000 load cycles - min har nu lavet 12 gange så mange.
    Med på et race om hvis der holder længst ;-p ?

    Kan berolige med at min HD har været tændt i 14093 timer, om det så er en fordel eller ulempe kan man jo debattere.

    By Anonymous Anonymous, at 5:44 pm  

Post a Comment

<< Home