Henrik Thostrup Jensen

Saturday, January 06, 2007

MTB Fredagstur med MKA

I går (fredag) var jeg ude at køre med folkene fra MKA/Cycling Nord for første gang. Godt nok har jeg været ude alene nogle gange, men det er nu engang sjovere at køre med andre. Derudover presser man sig selv meget mere når man er flere, specielt når de andre er i meget bedre form end man selv er, hvilket helt klart var tilfældet her.

Vi kørte i Mølleparken, som ligger oppe bag ved Zoologisk Have. Det gik meget godt med at følge med flade strækninger og nedkørsler, men på opkørslerne fik jeg seriøs røv. Jeg kan selvføgelig undskylde det med at jeg pt. ikke kører med klikpedaler og derfor mister noget kraft, specielt op ad bakke. Men form og lidt for meget vægt har nok også en del at sige. Derudover har jeg en del at lære mht. opkørselsteknik på stejle bakker da de forvolder mig en del problemer.

På den sidste opkørsel var jeg ret tæt på at brække mig, men havde heldigvis ikke spist så meget inden. Jeg havde dog aldrig presset mig selv så meget hvis jeg var alene. Jeg var ret mat resten af fredagen, og havde absolut ikke problemer med at falde i søvn.

Man kan selvføgelig ikke forvente at kunne følge med de andre, når man kun har småkørt i en måned, efter næsten et helt års skadesforløb. Til gengæld vil jeg forbedre mig markant de næste måneder pga. af relative billige træningspoint i øget iltoptagelse og bedre muskel-nerve sammenspil. Jeg skal bare passe på ikke at overtræne. Det gik nogenlunde fornuftigt med min arm. Jeg kunne mærke at den havde haft det hårdt da jeg kom hjem, men efter at have lagt med at varm hot/cold pack på i en times tid og udstrækning af den fik den det godt igen.

I morgen skal vi ud og køre i Rold Skov. Det bliver hårdt, men sjovt!

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home